Object-Oriented Polynome


Home 4BSW1 4BSW2 4MTLAT/4LAT 4MWW1 4MWW2 4NWE2 5BWE 5EWI/5LWI/5WWI1 5WWI2 About

1. AI - best practices - leefregels

Niet Copy-Pasten; denken!

Drie afspraken:

Kudos aan wie er eigen code blijven schrijven!

2. Doel DW4

Jullie ontwikkelen zelfstandig een complexe computerprogram in python.

Voorbeelden:

  • rekenmachine
  • flashcard trainer
  • chatprogramma (sockets)
  • een eigen AI (bv. “OCR”; let op: sterke computer nodig)
  • typing trainer
  • epidemiologische simulatie
  • jukebox
  • “Bollywood” film- en acteursdatabank met GUI
  • paint-programma
  • “game of life”
  • “tetris” game
  • “snake” game
  • “pong” game
  • “space invaders” game
  • eigen voorstel…

Denk er alvast over na: wij gaan volgende les beginnen!

Onderdelen/Stappenplan:

  • concept
  • implementatie
  • testing
  • presentatie (10min; in de klas of als video)

3. OOP

  • zie vorige les
  • zie stack overflow (bronnen vermelden!)
  • zie liedje boven

Voorbeeld: simulatie fysica (electrodynamica) (zie hier)

4. Opdracht: Polynomen

Schrijf een class “Polynoom” met de volgende functies:

  • initialisatie: def __init__(self, ...)
  • nulpunten: def nulpunten(self)
  • visualisatie: def plot(self)
def find_roots(x,y):
    s = np.abs(np.diff(np.sign(y))).astype(bool)
    return x[:-1][s] + np.diff(x)[s]/(np.abs(y[1:][s]/y[:-1][s])+1)

[bron]

Upload na de les!

5. Voorbeeldoplossing






Date: 2024-04-19 Fri 00:00

Author: Falk Mielke