Programmeer-Project: Kickoff!
1. Kies een Project!
1.1. Taak
Jullie ontwikkelen zelfstandig een complexe computerprogram in python.
1.2. Inspiratie
- rekenmachine
- flashcard trainer
- chatprogramma (
sockets
) - een eigen AI (bv. “OCR”; let op: sterke computer nodig!)
- typing trainer
- epidemiologische simulatie
- jukebox
- foto-rating-tool
- “Bollywood” film- en acteursdatabank met GUI
- paint-programma
- “game of life”
- “tetris” game
- “snake” game
- “pong” game
- “space invaders” game
- eigen voorstel…
1.3. Spelregels
- jullie vormen groepjes van twee à drie leerlingen
- AI-gebruik onder voorwaarden toegestaan: met bronvermelding, code-commentaren en tests.
- uploads na elke les!
- misschien wat huiswerk nodig
1.4. Fasen
- ideevorming
- ontwerp
- testing (huiswerk: lezen programma’s van anderen)
- roll-out/presentatie (technisch + publiek)
2. Deel 1: Ideevorming
kies een programmadoel!
- Wat is de meest belangrijke functie van het programma?
- Over welke delen moet jouw programma beschikken? Specifiek: welke klassen moet je aanmaken?
- Hoe ziet de interactie met de gebruiker uit?
- Welke bibliotheken kan je gebruiken? (bv. numpy, matplotlib, pygame, PySimpleGUI, sockets, pytorch)
- tijdplan en takenverdeling
upload ontwerp na de les (foto / tekstbestand)
Ik ga zsm feedback geven en jullie in gang zetten!